board

APSAC Alert

The APSAC Alert is a digital publication of the American Professional Society on the Abuse of Children. Its purpose is to provide a brief summary of a critical body of empirical research directly informing multidisciplinary child abuse practice, including professionals who work in mental health, social service, health, and the law.

This library contains Alerts dating back to 2010. Many issues of the APSAC Alert are available in Spanish.

The most recent issue appears at the top. Scroll down to select past issues by year and issue title.

Once a publication appears in the box, you can use the Enlarge button to open the document in a new window or tab (depending on how your browser is set up). This will allow you to view the document with larger print. To print a document, first use the Enlarge button to open the document in a new window or tab. Then use your browser's Print command. To return here from a new tab, close the tab. To return from a new window, click your browser's Back button.

Directory

In the listing below, click on a year and issue number to see the articles in that publication.

2013

2013 Fall

Violence Against Children in Indian Country

(Alex Graves, BS)

Child abuse in Indian Country is tearing apart families and what remains of tribal cultures teeters on the brink of extinction. Much of this originates from a series of systemic institutional abuses associated with the process of relocating Indian tribes to reservations. The level of police coverage in Indian Country is much lower than in other urban and rural areas of America, hindering an effective response.


La violencia contra los hijos del país indio

(Alex Graves, BS)

El maltrato infantil en el país indio desgarra a las familias y lo que pertenece de la cultura tribal está al borde de extinción. Mucho de esto se inicia en una serie de abusos sistemáticos e institucionales asociados con el proceso de traslado de tribus indias a reservas. El nivel de cobertura de policía en el país indio es más bajo que en otros áreas urbanos y rurales de los EEUU y hace difícil una respuesta eficaz.


Trends in Children's Hospital Based Child Protection Teams

(Nancy Hanson, BA)

The Children’s Hospital Association collects a triennial survey of child abuse services to quantify the role of children’s hospitals in child maltreatment and serve as a practical benchmarking resource for child protection teams and hospitals. Nearly all children’s hospitals provide services to maltreated children in 2012.


Las tendencias en los equipos de protección de menores basados en los hospitales infantiles

(Nancy Hanson, BA)

La encuesta del maltrato infantil de 2012 es la tercera encuesta durante los últimos 7 años que obtiene datos tal como los gastos y los ingresos de los equipos de protección de menores, la dotación de personal, las funciones y las actividades. Esta encuesta trabaja en conjunto con las guías voluntarias desarrolladas por la Asociación como una herramienta de autoevaluación para los equipos de bienestar infantil: Definir el papel del hospital infantil en los casos del maltrato infantil, Segunda edición. Estas guías ofrecen una estructura con tres gradas para el desarrollo y mejora de los programas para el maltrato infantil mientras dejan un programa con flexibilidad.


2013 Summer

Peer Review and Telehealth in Child Abuse Medical Evaluation

(Lori D. Frasier, MD)

Peer review is a process by which professional peers oversee and review the work of others according to a set of accepted standards. The purpose of peer review in any medical context is the improvement of quality of care for patients. The science of quality improvement in medicine has evolved to include methods and processes to measure improvements and document change. Standardization of medical practices and the development of care process models that reduce variability in practice have been demonstrated to improve care, reduce mortality morbidity, and decrease costs. In the field of child mal- treatment, the same processes can also be applied to benefit children, providers, and society.


La evaluación de sus pares y telesalud en las evaluaciones médicas de maltratamiento de niños

(Lori D. Frasier, MD)

La evaluación de sus pares es un proceso en que los pares profesionales supervisan y revisan el trabajo de otros según una serie de normas aceptadas. El propósito de la evaluación de sus pares en cualquier contexto médico es el refinamiento de la calidad en el atendimiento a los pacientes. La ciencia del refina- miento de la calidad en la medicina se ha desarrollado para incluir los métodos y procesos que miden el refina- miento y documentan los cambios. La estandarización de prácticas médicas y el desarrollo de modelos de tratamiento que reducen la variabilidad en práctica se han mostrado el refinamiento en el atendimiento médico, una reducción en la tasa de mortalidad y en la morbidez, y una reducción de costo. En el campo de maltratamiento de niños, los mismos procesos se pueden ser usados para beneficiar a los niños, a los proveedores de servicios médicos, y a la sociedad.


2013 Winter

Una imagen vale más de mil palabras

(Catherine S. Connell, LCSW, ACSW Martha J. Finnegan, MSW, LCSW)

Se han realizado las investigaciones, se han escrito los artículos, y se han diferido las opiniones con respeto a las revelaciones de abuso por las víctimas de explotación sexual. La evidencia indica que la mayoría de los niños abusados no revelan el maltrato durante la juventud pero una víctima que le ha hecho algún tipo de revelación provisional a alguien le divulgaría el maltrato a un entrevistador si fuera preguntado. Se han realizado pocas investigaciones con respeto al impacto en las víctimas que han sido explotadas en las imágenes, pero en este momento se cree que los niños filmados o fotografiados por sus abusadores aún más se resisten a revelar su sufrimiento.


2023

2022

2021

2020

2019

2018

2017

2016

2015

2014

2013

2012

2011

2010